Новації законодавства в освіті вивчали на практикумі в Івано-Франківському РВ АМУ

16 / Березень, 2018
15 березня Івано-Франківське регіональне відділення АМУ провело у м.Калуш практикум з застосування законодавства на тему: «Новації законодавства в освіті. Особливості надання освітніх послуг в умовах реформи». Захід організовано в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID.
У часники практикуму – освітяни з Прикарпаття – зібралися у приміщенні Калуської гімназії ім. Дмитра Бахматюка.
Відкрили захід міський голова Калуша Ігор Матвійчук і виконавчий директор Івано-Франківського РВ АМУ Юрій Стефанчук, які привітали учасників і побажали їм плідної роботи, наголосивши на значенні реформування системи освіти.
 
Модератором практикуму виступила аналітик АМУ з питань освіти Людмила Мозгова. Вона зупинилася на новаціях законодавства в освіті й особливостях надання освітніх послуг в умовах реформи: «Півроку тому було прийнято Закон України «Про освіту», який дав старт реформі освіти і визначив ті завдання, якими має керуватися система освіти України. На виконання цього закону нині готують дуже багато підзаконних актів та спеціальних законів. Сьогодні розробляють законопроекти про загальну середню освіту, дошкільну і позашкільну освіту, освіту дорослих і професійно-технічну освіту. Ці законопроекти мають визначити специфіку діяльності закладів освіти у певних сферах. Змінюються також і підзаконні акти, оскільки змінено і самі типи навчальних закладів. І тепер у нас немає спеціалізованих закладів, а є початкова школа, де навчання проходить протягом 4 років, гімназія (5-9-ті класи) і ліцеї, де діти будуть здобувати освіту впродовж 3 років (10-12-ті класи). Відповідно заклади освіти мають тепер переоформити свої статути та зазначити ту назву закладу освіти, яка відповідає чинному законодавству».
Також на практикумі було обговорено ті нормативні документи, які є на порядку денному в міністерстві освіти і допомагають зрозуміти деякі моменти концепції «Нова українська школа». Зокрема було обговорено формулу розподілу освітньої субвенції від державного до місцевих бюджетів та її показники. Адже нині є громади, які забезпечені освітньою субвенцією в повному обсязі і громади, які мають дефіцит такої субвенції. Тому на практикумі намагалися з’ясувати, у чому ж полягає причина цього і які зміни потрібно внести в цю формулу, щоб усі громади були забезпечені освітньою субвенцією у такому обсязі, який передбачено чинним законодавством. Тобто заробітна плата педагогічних працівників шкіл має бути виплачена в повному обсязі і забезпечена з джерел освітньої субвенції. Крім цього, було обговорено й інші питання реформування системи освіти. Зокрема вступ дітей до першого, п’ятого та десятого класів, тобто до початкової школи, гімназії та ліцею. Конкурсний відбір до гімназій та спеціалізованих шкіл тепер скасовують, а отже будуть нові правила вступу.
 
Про діяльність управління освіти та закладів освіти міста щодо впровадження якісних послуг у галузі освіти поінформували присутніх начальник управління освіти Калуської міської ради Ірина Люклян і заступник начальника управління освіти Калуської міської ради Леся Кобзан.
Директор Калуської гімназії ім. Дмитра Бахматюка Оксана Табачук представила систему позакласної роботи з учнями в умовах нової української школи.
Модель опорної школи як центр освітнього округу презентувала учасникам директор Більшівцівськой ЗОШ І-ІІІ ступенів Наталя Самочко.
Перший заступник селищного голови Печеніженської ОТГ Михайло Стефанюк розповів про формульний розрахунок освітньої субвенції між місцевими бюджетами, акцентуючи на нових можливостях та викликах.
Підбиваючи підсумки практикуму, Юрій Стефанчук звернув увагу, що з початку року в Івано-Франківському регіональному відділенні Асоціації міст України вивчають і систематизують проблематику щодо роботи органів місцевого самоврядування. З огляду на це було організовано практикум про новації законодавства в освіті, особливості надання освітніх послуг в умовах реформи. Прикметно, що під час заходу було обговорено механізми співпраці Івано-Франківського регіонального відділення Асоціації міст України з місцевим самоврядуванням щодо вирішення першочергових проблем, зокрема, щодо нестачі фінансового ресурсу освітньої субвенції.

 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)