Модельні приклади планування території на місцевому рівні розглянули на практикумі в Ужгороді

03 / Жовтень, 2016

 

29 вересня в Ужгороді відбувся практикум із застосування законодавства на тему: «Законодавчо-нормативні основи стратегічного та просторового планування розвитку територіальних громад». Захід пройшов у рамках проекту ПУЛЬС, який реалізує АМУ за підтримки USAID. У практикумі взяли участь головні архітектори міст та працівники архітектурно-планувальних і економічних підрозділів виконкомів міських і селищних рад – членів АМУ, селищні та сільські голови Закарпатської області, а також – консультанти Закарпатського РВ АМУ.

Відкриваючи захід, виконавчий директор Закарпатського РВ АМУ І.Ревтій відзначив, що сфери стратегічного і просторового розвитку територій, поселень і громад повинні відігравати головну і скеровуючу роль у процесах їх розвитку. Ці сфери у періоді незалежної України мають свою передісторію становлення в законодавчо-нормативному сенсі та на практиці використання як муніципалітетами, так і регіональною владою. Ще більшої важливості роль процеси просторового  і стратегічного планування набувають разом з потребами створення та функціонування об’єднаних територіальних громад у ході децентралізаційної реформи. Зокрема, стратегічні і просторові плани стають однією з передумов проектно-бюджетного фінансування розвитку ОТГ за рахунок як спеціальних субвенцій на розвиток інфраструктури, так і коштів Державного фонду регіонального розвитку.

  

Під час практикуму учасники обговорили законодавче поле: Закон України «Про генеральну схему планування території України», Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» та низку інших законів і постанов Уряду та ДБН.

Модератор заходу О.Боршовський у презентаційній доповіді більш детально зупинився на модельних прикладах планування території на місцевому рівні (Генеральний план населеного пункту, План зонування території, детальний план території), так і на порядку їх розроблення та затвердження. Відзначив такі важливі етапи як розгляд проектів детального плану території на архітектурно-містобудівній раді, здійснення експертизи Генеральних планів міст, проведення громадських слухань тощо.

В обговоренні учасники цікавилися розподілом ролей місцевих рад, виконкому, голови ради в обговоренні і прийнятті рішень щодо планувальних і містобудівних документів. А також – впливу громад і громадськості на прийняття рішень у плануванні і забудові територій.

Жвава дискусія відбулась під час обговорення питання специфіки розробки і реалізації стратегічного плану розвитку міських і сільських територій, його зв’язок з Генеральним планом розвитку міста та зонуванням, історико-опорним планом міста. Учасники наводили конкретні приклади з практик розробки  і реалізації стратегій розвитку міст Ужгород, Рахів, Чоп, Виноградів, Перечин, Тячів.

У підсумку обговорення учасники зійшлися в думці щодо глибокої поєднаності процесів просторового і стратегічного планування розвитку міст і ОТГ разом із знаннями земельного та інших видів планування (бюджетного, інфраструктурного, «зеленого будівництва», економічного, інвестиційного та ін.). Один із висновків практикуму - стратегічне планування неодмінно потребує запровадження системи стратегічного управління розвитком міста (або ОТГ), що має бути його невід’ємною частиною, а на сьогодні, на жаль, це не достатньо врегульовано.

Місцеві фахівці прийняли рішення ініціювати перед Урядом і Парламентом необхідність вдосконалення чинного законодавства України щодо просторового і стратегічного планування розвитку міст і ОТГ.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)