04 / Травень, 2020
Кабінет Міністрів України 29 квітня 2020 року затвердив Порядок функціонування єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та виконання норм пункту 35-1.10 статті 35-1 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади. 
Нагадаємо, що єдиний рахунок запроваджений прийнятим Законом України від 04.10.2019 №190-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Закон №190-IX передбачає запровадження з початку 2021 року системи сплати податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України (крім ПДВ та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового), єдиного соціального внеску через Електронний кабінет платника податків на єдиний рахунок, який буде відкрито для платника за його згодою (бажанням) на центральному рівні Державної казначейської служби.
Єдиний рахунок – це рахунок, відкритий у Казначействі для ДПС, який може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу з податків та зборів, ЄСВ та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на податковий орган. Так, зокрема, за допомогою єдиного рахунку можна буде сплатити податок на прибуток, ПДФО, ЄСВ, єдиний податок, рентну плату, а також податковий борг за цими податками.
Разом з тим є виключення: єдиний рахунок не може використовуватися для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу з ПДВ, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, оскільки для їх сплати існують спеціальні системи електронного адміністрування. Не може використовуватися єдиний рахунок також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями. 
Прийняття рішення про відкриття єдиного рахунку є добровільним і залишається за платником.
Реєстр платежів формуватиметься по платниках податків в межах коштів, сплачених ними на єдиний рахунок, з дотриманням наступної черговості сплати:
  • у першу чергу – недоїмка з єдиного внеску;
  • у другу чергу – податковий борг, згідно з черговістю його виникнення;
  • у третю чергу – грошові зобов’язання, які визначено на підставі податкових повідомлень-рішень;
  • у четверту чергу – визначені платником податку або податковим агентом податкові зобов’язання із загальнодержавних податків та зборів, місцевих податків, єдиного внеску;
  • у п’яту чергу – грошові зобов’язання із загальнодержавних податків та зборів у хронологічному порядку надходження податкових декларацій (розрахунків), в сумі податкових зобов’язань відповідного податкового періоду, з урахуванням строків сплати;
  • у шосту чергу – грошові зобов’язання із місцевих податків у хронологічному порядку надходження податкових декларацій (розрахунків) в сумі податкових зобов’язань відповідного податкового періоду, з урахуванням строків сплати;
  • у сьому чергу – інші платежі, контроль за адмініструванням яких покладено на ДПС.
Виходячи з отриманих від ДПС реєстрів, Казначейство буде розподіляти кошти платників податків між бюджетами та державними цільовими фондами. При цьому платник податків матиме змогу ознайомитись у своєму електронному кабінеті з реєстром, який ДПС сформувало по його платежах та надіслало Казначейству для розподілу, а також визначити напрямок використання сум помилково або надміру сплачених ним коштів.
Аналітичний центр АМУ 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)