20 / Вересень, 2018

19 вересня 2018 року під головуванням Премʼєр-міністра України Володимира Гройсмана відбулось засідання Уряду. Позицію АМУ представляв Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан. Під час засідання було прийнято ряд важливих у сфері освіти нормативно-правових актів, а саме:

Постанова Кабінету Міністрів України «Про утворення Експертної групи з питань мовної політики»

Постановою створено Експертну групу з питань мовної політики в Україні, до складу якої увійшла аналітик Аналітичного центру АМУ. Також було затверджено положення про дану експертну групу.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017 p. № 684»

Змінами до постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017 p. № 684 «Про встановлення Порядку ведення обліку дітей шкільного віку та учнів» врегулювано питання обліку дітей дошкільного віку та удосконалено облік дітей шкільного віку , зокрема, надано можливість батькам дитини за власним вибором надати інформацію про своїх дітей до відповідного реєстру. «Ухвалені зміни є дуже важливими, адже на наступний рік ми плануємо пов’язати механізм першочергового зарахування до першого класу за місцем проживання з обліком дітей, який ведуть на місцях. Тобто якщо в реєстрі буде визначено, що дитина живе на певній території, то вона матиме право в першу чергу бути зарахованою до тієї школи, що закріплена за цією територією. Передбачається, що в кількох великих містах цей реєстр буде електронним і буде пропілотований механізм електронного розподілу місць в школах», – пояснила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич. Загалом Уряд визначив 11 видів документів, які можуть підтверджувати місце проживання для включення в реєстр. Це, наприклад, паспорт одного з батьків, довідка про реєстрацію місця проживання, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, документ, що засвідчує право власності чи користування житлом, акт обстеження умов проживання або будь-який інший офіційний документ, що підтверджує місце проживання. Міністр також відзначила, що раніше порядок обліку стосувався лише дітей шкільного віку, а до обліку дошкільнят не було єдиних вимог. Тепер постанова КМУ урегульовує і питання обліку дітей дошкільного віку. Це дозволить, зокрема, краще прогнозувати та вчасно створювати потрібну кількість місць у закладах дошкільної та шкільної освіти.

«Узагальнюючи та аналізуючи цю інформацію, на місцях краще розумітимуть перспективу на найближчі кілька років: скільки і коли місць їм треба буде додати в уже діючих закладах, чи можливо є потреба у відкритті нових тощо», – зауважила Лілія Гриневич.

Водночас Міністр нагадала, що залучення працівників закладів освіти до організації та ведення обліку дітей дошкільного та шкільного віку забороняється.

Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти»

Розпорядженням затверджено Концепцію дуальної освіти, що передбачає обʼєднання навчання та роботи учнів і студентів у професійній і вищій освіті. За словами Міністра освіти Лілії Гриневич, впровадження дуальної освіти допоможе подолати проблему зношеності обладнання у закладах вищої та професійної освіти, дасть змогу роботодавцям включитися у процес підготовки, а не перенавчати випускників. «Дуальна форма здобуття освіти передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях для набуття певної кваліфікації. Як правило, це навчання відбувається на основі договору. Тобто фактично це система, що дозволить нам ще в процесі навчання будувати місток між роботодавцем та здобувачем освіти. Учні та студенти зможуть побачити на власні очі виробництво чи компанію, в якій в майбутньому зможуть працювати, навчитися роботі на сучасному обладнанні», – розповіла Міністр.

Згідно з концепцією, дуальна форма освіти передбачатиме здобуття від 25% до 50% кредитів під час навчання не за партою, а безпосередньо на робочому місці. «Результати навчання оцінюватимуться і роботодавцем, і закладом освіти. Роботодавець братиме безпосередню участь у відборі учнів, що навчатимуться на програмі. Усе це значний крок уперед назустріч новому формату побудови стосунків усередині освіти», – пояснила Лілія Гриневич.

Аналітичний центр АМУ

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)