«Тільки коли молодь прийде працювати в органи місцевого самоврядування, почнуться дуже швидкі зміни в країні», – Олександр Слобожан

19 / Грудень, 2017
19 грудня відбувся Всеукраїнський урок місцевого самоврядування у веб-форматі. Захід організувала Асоціація міст України в рамках проекту USAID​ «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), за підтримки Американського дому.
Урок провели Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан, Віце-прем’єр-міністр України - Міністр регіонального розвитку, державного будівництва та житлово-комунального господарства  Геннадій  Зубко та заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей.
Всеукраїнський онлайн-урок місцевого самоврядування Асоціація міст України провела вже вдруге. Цього року в Культурний центр «Американський дім» було запрошено близько 40 лідерів учнівського самоврядування Києва. До перегляду уроку долучилися майже 600 закладів освіти, а це 17 тисяч здобувачів освіти із 230 сіл, селищ та міст з усіх областей України. Найбільше залучено учнів до перегляду у Дніпропетровській, Хмельницькій, Житомирській та Київській областях. Найбільше охоплено населених пунктів у Полтавській, Київській та Чернігівській областях.
Мета заходу – підвищення іміджу місцевого самоврядування серед громадян, поширення ідей децентралізації, промоція формування освітнього простору Нової української школи та побудова діалогу між владою та учнями-старшокласниками з навчальних закладів усієї України.
«Представники учнівського самоврядування — вже лідери! Поки  — на рівні школи, але згодом вони прийдуть управляти в свої громади, або навіть візьмуть управлінські функції в державі», – наголосив Геннадій Зубко. Він зазначив, що «спільно з міністерствами, громадами і асоціаціями сьогодні ми змінюємо принципи управління в державі, передаємо громадам нові повноваження і фінансові ресурси, що в першу чергу впливає на індекс розвитку людського потенціалу». За його словами, саме ці зміни відкривають молоді можливість застосувати свої інноваційні управлінські рішення на місцях.
Віце-прем’єр-міністр окремо зупинився на реформі Нової української школи, назвавши її спільним успіхом в децентралізації Мінрегіону та Міносвіти. «Ми змогли побудувати співпрацю, в якій Міносвіти відповідає за реформування освіти в школах (методик, середовища тощо), Мінрегіон – за створення інфраструктури (транспорт, дороги тощо). І ця синергія зусиль дасть можливість дітям, незалежно від місця проживання, здобути якісну освіту», – зазначив він.
 
  
Павло Хобзей розповів як зміниться освітнє середовище України з прийняттям закону «Про освіту». «Закон дає нові можливості, нові інструменти. Але якщо люди не зміняться, не будуть докладати зусиль до його впровадження, то він залишиться гарним документом, який буде пилитися на полиці, і ніяких змін не відбудеться», – підкреслив заступник міністра освіти і науки.  
За його словами, Нова українська школа базується на трьох основних речах. «Перша – її новий зміст. Ми хочемо перейти до компетентнісно орієнтованого навчання. Друга – це нові методики викладання. Роль вчителя – бути лідером в класі, але не таким, який давить або вказує що робити, а таким, який організовує процес. Третя річ, яку ми разом робимо з Мінрегіоном, – це створення освітнього середовища», – зазначив Павло Хобзей. Він розповів, що вчора Уряд прийняв рішення щодо виділення 900 млн грн, які будуть спрямовані на створення у закладах освіти сучасних лабораторій, придбання шкільних  автобусів, на підтримку опорних шкіл, облаштування кабінетів української мови для шкіл, в яких навчаються національні меншини, тощо.
Олександр Слобожан розповів про роль Асоціації міст України у зміцненні молодіжної політики. Він навів декілька прикладів молодіжних проектів. «Завдяки підтримці Агентства США з міжнародного розвитку у різних містах України ми реалізуємо проект «Містечко USAID». Ще приклад – у Чернівецькому Національному університеті ми провели ярмарок вакансій. Спільно з Міністерством молоді і спорту ми проводимо конкурс «Молодіжна столиця України», метою якого є активізація співпраці між молоддю та місцевим самоврядуванням, а також сприяння створенню комфортних умов для розвитку молоді в містах», – зазначив Олександр Слобожан. Він розповів також про співпрацю Асоціації міст України з Державним фондом молодіжного будівництва, а також ініціативу, яка впроваджується за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) – «Місто, дружнє до дитини» та інші.
Готуючись до Всеукраїнського уроку місцевого самоврядування, Асоціація міст України зібрала запитання до спікерів, які поставили учні з усіх регіонів України. Усього було надіслано півтисячі запитань. Найактивнішою областю виявилася Дніпропетровська, найактивнішим містом-обласним центром – Дніпро.  
Відповідаючи на запитання щодо залучення молоді до процесу прийняття рішень на місцевому рівні, Олександр Слобожан зазначив: «Органи місцевого самоврядування можуть створювати молодіжні дорадчі комітети, можуть залучати учнів як основних стейкхолдерів до відповідних проектів, які націлені на молодь». Він підкреслив, що «тільки коли молодь прийде працювати в органи місцевого самоврядування, почнуться дуже швидкі зміни в країні». Виконавчий директор АМУ підтримав ідею щодо створення на рівні місцевого самоврядування платформи, де молоді люди могли б пропонувати свої проекти, спілкуватися, знаходити однодумців та партнерів для втілення своїх ідей в життя.
Наприкінці уроку спікери висловили свої побажання молоді. Геннадій Зубко закликав «не боятися складнощів, ставити собі максимально високі цілі». Павло Хобзей побажав «бути  наполегливими, не боятися робити помилки, йти завжди вперед». «Не сумнівайтеся в тому, що ви робите. Є такий вислів – «just do it» – просто робіть це», – звернувся до молоді Олександр Слобожан.
 
  

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)