Річний цикл роботи груп з підвищення ефективності завершено - учасники презентували проекти Планів з покращення діяльності в сфері місцевого економічного розвитку та фінансів

13 / Грудень, 2017
З 1 по 6 грудня 2017 року в містах Івано-Франківськ, Львів та Трускавець відбулось четверте засідання для робочих груп з підвищення ефективності  в сферах місцевого економічного розвитку та фінансів. Захід відбувся в рамках проекту «Партисипативна демократія та обґрунтовані рішення на місцевому рівні в Україні», що впроваджується Асоціацією міст України спільно з Норвезькою асоціацією місцевих та регіональних влад  спільно з Норвезьким інститутом міських та регіональних досліджень Осло і Акерхузького університетського коледжу прикладних наук за фінансової підтримки МЗС Норвегії (більше про Проект). Участь у засіданнях взяли учасники з 38 пілотних міст проекту. Під час річного циклу роботи в чотирьох тематичних групах з підвищення ефективності, що розпочалась в квітні 2017 року,  учасники ознайомились з методологією проекту, напрацювали реєстр статистичних показників, інструментарій за яким в пілотних містах проекту було проведено фокус-групове дослідження за напрямком «підтримка малого та середнього підприємництва»; «оцінка внеску міста в залучення інвестицій»; «людиноцентричний бюджет»; «бюджетоформуючий податок: плата за землю». За результатами дослідження для міст підготовлено описові та аналітичні звіти з інформацією про результати дослідження в розрізі міст, що входили до робочої групи. Кожне місто – учасник, враховуючи результати комплексного дослідження, власний досвід  і досвід, отриманий в процесі спілкування з учасниками мережі та в процесі ознайомлення з успішними практиками, напрацювали  План  підвищення ефективності діяльності за відповідним напрямком, що був презентований під час четвертого засідання.
  
 Основними темами Планів по групам були: створення(оновлення) міської інституції економічного розвитку/центру підтримки підприємництва (Канів, Самбір); створення міського коворкінг-центру (Коростень); інформаційна підтримка (Яремче, Коростень, Кам’янець-Подільський); формування сталої системи підтримки та розвитку МСП в місті (Шумська ОТГ, Шепетівка); налагодження сталих комунікацій «влада-бізнес-громада»(Сторожинець); створення туристичного бренду міста (Сатанів, Володимир-Волинський, Олександрія); розвиток підприємливості молоді міста (Володимир–Волинський);  створення реєстру вільних земельних ділянок та реєстру комунального майна, що можуть бути надані інвесторам (Конотоп, Білгород-Дністровський; Мелітополь, Прилуки); розробка сучасного інвестиційного е-паспорту міста (Каховка, Білгород-Дністровський); створення сучасної сталої системи залучення зовнішніх та внутрішніх інвесторів в економіку міста, супровід інвестора(Канів, Біла Церква); створення інвестиційно-привабливих умов в туристичній сфері  (Гола Пристань, Миргород); залучення внутрішніх інвесторів в створення міської інфраструктури (Апостолове ОТГ); залучення зовнішніх та внутрішніх інвестицій в енергоефективні технології (Ніжин); впровадження  в муніципальне управління технології SMART CITY(Ніжин, Коростень); заходи з покращення послуг в житлово-комунальному господарстві (Луцьк, Івано-Франківськ, Чернівці, Херсон); благоустрої (Черкаси, Чернігів); в закладах охорони здоров’я (Черкаси, Вінниця); в системі публічних фінансів (Житомир).
За результатами розгляду проектів Планів підвищення ефективності можна зробити  наступні загальні висновки
  • всі міста-учасники спроможні підготувати Плани підвищення ефективності діяльності у відповідній сфері;
  • в основному Плани направлені на вирішення тих проблем, що були визначені в аналітичних звітах міст, отриманих за результатами комплексного дослідження учасників мережі та містять конкретні заходи та завдання;
  • в більшості міст проекти Планів узгоджуються з відповідними програмами, стратегіями, що вже реалізовуються в містах.
Разом з тим більшість проектів Планів потребують доопрацювання для подальшого затвердження та впровадження у містах. Зокрема, необхідно конкретизувати основні пункти Планів: проблеми, завдання/заходи; визначити терміни виконання  та конкретно прорахувати бюджети виконання заходів. Особливо важливо звернути увагу на вимірність результатів виконання заходів Плану та на визначення  відповідних індикаторів.
  
В практичній частині зустрічі учасники мали змогу ознайомитись з цікавим досвідом роботи комунальної установи-аналітичним центром «Інститут міста Львова» Львівської міської ради, який є фактично центром розвитку і впровадження різноманітних програм і проектів на території і в громаді міста,  Центру надання адміністративних послуг в м. Івано-Франківськ, роботою фінансового управління виконавчого комітету Трускавецької міської ради. Сподіваємось, що набутий практичний досвід дасть змогу запровадити кращі практики у свої містах. Адже проблеми у тій чи іншій сфері схожі, а  шлях вирішення цих проблем у кожного міста свій.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)