31 / Жовтень, 2016

        З 24 по 27 жовтня 2016 року делегація освітян України на чолі з представниками Міністерства освіти і науки України здійснила навчальний візит до Польщі, під час якого вивчила досвід діяльності професійних навчальних закладів. Під час зустрічі обговорювались питання фінансування та управління закладами професійної освіти, познайомились зі змістом професійного консалтингу, програмами професійного навчання, умовами проведення незалежних іспитів. Представники української сторони відвідали Інститут освітніх досліджень, Товариство польського ремесла, Групу ліцейних та технічних навчальних закладів №1, Центр практичного навчання у м. Варшаві, а також вивчили досвід функціонування Лодзького центру вдосконалення вчителів і практичного навчання (м. Лодзі).

       Під час зустрічі спілкувались із експертами, керівниками навчальних закладів, а саме: Рішардом Скавінські, Єжи Белецкі, Богданом Крушакіним, Зеноном Ленковскі, Здіславом Юркевіч, Данотою Войтович, доктором наук Агнєшкою Хлонь-Доміньчак, доктором наук, зарубіжним членом Національної академії наук України Францішком Шльосек, Йолянтою Косаковською, Славоміром Каспшаком, Янушем Моосом. Наприкінці візиту відбулась зустріч із представниками Міністерства народної освіти в Польщі.

      Детально про систему професійної освіти в Польщі читайте у випуску щомісячного видання Асоціації міст України «Е-дайджест. Освіта» за жовтень 2016 року у розділі «Міжнародний досвід».

      Досвід, що, на думку експерта Асоціації міст України, варто перейняти від Польщі в системі професійної освіти:

  1. Оснащення закладів професійної освіти сучасною матеріально-технічною базою.
  2. Запровадження спеціальності «мехатроніка».
  3. Механізми відшкодування витрат роботодавцям за дуальне навчання дітей та напрями їхньої співпраці із закладами професійної освіти.
  4. Залучення інвестицій шляхом участі у різних проектах.
  5. Забезпечення проведення незалежних іспитів.
  6. Приведення законодавства України до європейських норм.
  7. Видача документів про професійну освіту, що б визнавались іншими країнами.

Підготовлено Центром аналізу та розробки законодавства Асоціації міст України

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)