Особливості надання освітніх послуг в умовах реформування вивчали на практикумі у Херсонському РВ АМУ

13 / Червень, 2018
13 червня у Херсонському регіональному відділенні Асоціації міст України пройшов практикум на тему: «Новації законодавства в сфері освіти. Особливості надання освітніх послуг в умовах реформування освіти». Захід організовано в рамках Проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID.
У практикумі взяли участь заступники голів об’єднаних територіальних громад, завідувачі відділів освіти, фінансисти, директори освітніх закладів. Захід відбувався на базі комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти». З вітальним словом до учасників звернулася виконавчий директор Херсонського РВ АМУ Лариса Оленковська. Про взаємодію органів управління освітою об’єднаних територіальних громад з комунальним вищим навчальним закладом «Херсонська академія неперервної освіти» розповів ректор академії, професор Анатолій Зубко. Він запевнив, що об’єднані територіальні громади області можуть завжди розраховувати на підтримку в питаннях реформування галузі, організаційного супроводження утворення органів управління освітою, на повну методичну підтримку в створенні методкабінетів. Адже держава ставить нові завдання з підвищення якості та ефективності освіти, в тому числі із запровадження Нової української школи. У процесі, коли в багатьох ОТГ тільки-но формується управлінська ланка і бракує відповідно підготовлених кадрів, важливо мати фахову підтримку та можливість навчатися. «Ми задоволені, що регіональне відділення АМУ проводить такий практикум і запросило експертів та представників громад, які не тільки поставлять запитання, а й поділяться набутим досвідом, - зазначив Анатолій Зубко. – Ми готові вивчити цей досвід та поширювати кращі практики тих, хто став на непростий шлях розвитку».
Заступник начальника управління освіти і науки Херсонської облдержадміністрації Ніна Левенець сконцентрувала увагу на необхідності глибокого аналізу демографічних процесів у кожному населеному пункті ОТГ. Зокрема, націлила вести реєстр дітей різного віку, аби прогноз наповнюваності класів, а отже й комплектності сільських шкіл, базувався на глибокому аналізі. У зв’язку з цим Ніна Левенець зупинилася на ролі органів місцевого самоврядування в забезпеченні якості та доступності надання освітніх послуг територіальній громаді, наголосила не тільки на праві, а й на обов’язку батьків дбати про здобуття якісної освіти їхніми дітьми.
Також під час практикуму йшлося про матеріальну та фінансову основу місцевого самоврядування для виконання самоврядних та делегованих повноважень з питань забезпечення конституційного права громадян на освіту. Про систему фінансування закладів освіти, організацію та учасників бюджетного процесу в закладах освіти, про контроль місцевих рад за виконанням бюджету та ефективним використанням коштів на фінансування закладів освіти розповів методист навчально-методичної лабораторії академії з координації методичної діяльності, експерт з питань бюджету та фінансування закладів освіти Юрій Гаврилюк.
В процес обговорення активно включилися учасники практикуму. Кожен мав можливість розповісти про власний досвід та про проблеми в процесі становлення галузі освіти, налагодження роботи фахівців. Зокрема наголошувалося на нестачі кваліфікованих досвідчених кадрів, на затягуванні тендерних процедур під час закупівель для зміцнення матеріально-технічної бази шкіл. Проблеми, як і причини та наслідки їх виникнення, розглядалися під різними кутами зору. Експерти пропонували шляхи їх розв’язання та напрацювання компромісних рішень на місцевому рівні. Попри існуючі організаційні труднощі перехідного періоду в ОТГ, практично усі учасники підкреслювали, що проблем нестачі коштів на заробітні плати та на більшість інших статей витрат наразі не існує. Важливо тільки правильно та ефективно організувати систему управління освітою на місцевому рівні, аби обрана модель забезпечила якість знань для здобувачів освіти.
  
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)