23 / Січень, 2018

Міністерство освіти і науки затвердило типову програму підвищення кваліфікації вчителів Нової української школи Інститутами післядипломної освіти.

Відповідний наказ №36 від 15 січня розміщений на сайті Інституту модернізації змісту освіти.

Переосмислення соціальної і професійної місії вчителя Нової української школи актуалізує необхідність підготовки фахівців, адаптованих до сучасних соціокультурних умов, здатних творчо працювати, приймаючи нестандартні рішення в ситуаціях ринкової конкуренції, уникаючи стереотипізації і шаблонів, засвоювати нові професійні ролі і функції, забезпечувати випереджувальність розвитку країни, реалізовувати освітні проекти національного масштабу, витримувати конкуренцію на європейському і світовому ринку освітніх послуг тощо“, – пояснюють у загальних положенням програми.

Типова освітня програма передбачає очно-дистанційну форму навчання. Дистанційна форма навчання – проходження онлайн-курсу на сайті студії онлайн-освіти EdEra.

Очну форму навчання організовують Інститути післядипломної освіти, що включає:

  • тренінги
  • інтерактивні лекції
  • майстер-класи
  • дискусії (тематичні та подіумні)
  • конференції (з обміну досвідом, підсумкові, наукові, інтернет-конференції тощо)
  • самостійну роботу – моніторинг та оцінка результатів пропонованих освітніх змін

Програма також передбачає обов’язкову та вибіркову частини (детальніше дивіться у документі нижче).

Обов’язкова  складається з очних сесій (60 год.) та дистанційного курсу (60 год.) і охоплює фахові навчальні модулі.

Вибіркова – передбачає вільний вибір модулів в очному, очно-дистанційному або дистанційному форматах з урахуванням індивідуальних потреб педагогів загальною кількістю 30 год.

За програмою, вчителі НУШ повинні мати такі базові компетентності:

  • професійно-педагогічна компетентність – обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню дітей молодшого шкільного віку;
  • соціально-громадянська компетентність – розуміння сутності громадянського суспільства, володіння знаннями про права і свободи людини, усвідомлення глобальних (у тому числі екологічних) проблем людства і можливостей власної участі у їхньому розв’язанні;
  • загальнокультурна компетентність – здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва, усвідомлення власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших;
  • мовно-комунікативна компетентність – володіння системними знаннями про норми і типи педагогічного спілкування в процесі організації колективної та індивідуальної діяльності, вміння вислуховувати, відстоювати власну позицію, використовуючи різні прийоми розміркувань та аргументації;
  • психологічно-фасилітативна компетентність – усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я дитини, здатність сприяти творчому становленню молодших школярів та їхній індивідуалізації;
  • підприємницька компетентність – вміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави;
  • інформаційно-цифрова компетентність – здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства.

Нагадаємо, на сайті студії онлайн-освіти EdEra стартувала реєстрація на обов’язковий онлайн-курс для вчителів Нової української школи, які візьмуть перші класи у 2018 році.

Також МОН винесло на громадське обговорення проекти Типової навчальної програми початкової школи.

Підручники, які використовуватимуть для першачків у новому навчальному році, почнуть укладати після затвердження Кабміном нового Державного стандарту початкової загальної освіти. Новий Державний стандарт початкової загальної освіти зараз узгоджується в Кабміні.

У 2017/2018 навчальному році 100 шкіл по всій Україні пілотують проект нового Державного стандарту початкової загальної освіти, а в 2018/2019 навчальному році за цим Стандартом будуть вчитись усі перші класи.

Джерело: http://nus.org.ua/news/mon-zatverdylo-programu-pidvyshhennya-kvalifikats...

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)