09 / Лютий, 2018

«Медіаграмотність – це необхідне вміння для сучасної особистості», - Лілія Гриневич.

Про це вона сказала під час презентації проекту «Вивчай та розрізняй (Learn to Discern)» - це перша в своєму роді ініціатива із інфо-медійної грамотності для середніх шкіл.  

Ця програма має на меті сформувати в учнів середніх шкіл України навички критичного мислення, що необхідні, аби не піддаватися впливу дезінформації та пропаганди. За програмою «Вивчай та розрізняй», у співпраці з Міністерством освіти і науки, будуть апробовані навчальні матеріали, що згодом інтеґруються в існуючі навчальні програми 50 загальноосвітніх шкіл у чотирьох містах: Чернігові, Тернополі, Маріуполі та Дніпрі.

Програма фінансується посольствами США та Великої Британії в Україні.  Реалізовувати програму буде IREX (Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів), партнерами є Академія української преси та проект StopFake.

Під час відкриття програми в Американському домі у Києві Лілія Гриневич зазначила, що реформа шкільної освіти відбувається у час, коли Україна протидіє викликам гібридної війни.

«Для виживання нашої держави дуже важливо, щоб громадяни вміло критично мислити, - сказала вона. - Ми мусимо відверто собі сказати, що метою пересічної школи ніколи не було навчити критично мислити. Адже критично мислити означає, що людина вміє ставити запитання, а не приймає просто так на віру. Традиція ж пострадянської школи – знати правильну відповідь на запитання. Ми зараз змінюємо цю парадигму. Медіаграмотність – це необхідне вміння для сучасної особистості: ми підкреслюємо це і в концепції Нової української школи, і законі “Про освіту”.  Ми вдячні нашим партнерам, які допомагають нам розробити методологію інтеграції медіаграмотності в шкільні предмети».

Пані Гриневич зауважила, що вважає найбільш продуктивним шлях, коли медіаграмотність є не окремим предметом, а пронизує наскрізно всі предмети й різні теми. На перший план виходить підготовка вчителя, зазначила вона: «Навчання впродовж життя особливо важливо і для вчителів, вони мають бути лідерами змін».

На відкритті програми виступила Посол Сполучених Штатів Америки Марі Йованович, яка заявила, що освіта є ключем для виховання свідомого медіаспоживача і протидії дезінформації.

«Ми сподіваємось, що уроки із медіаграмотності стануть невід’ємною частиною навчального плану в усіх українських школах, - сказала Марі Йованович. – Демократія потребує включених активних громадян, як здатні розрізняти правду й пропаганду. Діти - наші майбутні лідери, тому важливо розвинути у них критичне мислення. Медіаграмотність важлива для усіх країн, і для США теж, але особливо важливо для України, суверенітет якої перебуває зараз під загрозою».

Посол Великої Британії Джудіт Гоф сказала: «На жаль, цифрова доба, коли одним дотиком пальця можна відкрити двері до багатьох знань, також стала часом, коли інформація воєнізується, стає зброєю. Україна стала однією з перших мішеней інформаційної війни, яку Росія розв’язала із блискавичною швидкістю, зокрема, завдяки соцмережам – каналам пропаганди, що можуть поширювати нісенітницю. Але завдяки цьому досвіду Україна виробляє свої засоби протидії, і тому є прикладом для решти світу».

Раніше IREX, АУП та StopFake реалізовували проект «Програма медіаграмотності для громадян», який виконувався за підтримки глобального фонду миру та безпеки, уряду Канади (DFATD Canada). Проект тривав з липня 2015 року до березня 2016 року.  Основним способом підвищити медіаграмотність були тренінги, що проходили у 14 областях України. Всього у тренінгах взяли участь більше 14 тис. громадян.

Нагадаємо, що 31 січня ГО «Детектор медіа» підбила підсумки конкурсу есе з медіаграмотності для підлітків.  У конкурсі могли брати участь молоді люди віком від 14 до 18 років. Учасникам було запропоновано розповісти про проблему, яку вони бачать в медіа, та описати, як, на їх думку, цю проблему можна вирішити. Допоміжний інструмент для опанування теми – онлайн-підручник «МедіаДрайвер».

Джерело: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/mediagramotnist_...

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)