«Маршрути успіхів» у Харкові вивчають досвід створення Центрів надання соціальних послуг

19 / Жовтень, 2017
Сьогодні розпочався дводенний навчальний візит до Харкова в рамках загальнонаціональної програми Програми обмінних візитів «Маршрути успіхів» для представників органів місцевого самоврядування.
Цикл щомісячних навчальних поїздок організовується в рамках Проекту ПУЛЬС, який реалізується за підтримки USAID. Головна мета - поширення кращих практик та успішного досвіду вирішення місцевих проблем та впровадження новацій, зокрема, завдяки зростанню місцевих бюджетів внаслідок децентралізації та отримання нових повноважень в процесі секторальної децентралізації.
До Харкова з’їхалися представники близько 30 міст з 20 областей України. Навчальний візит розпочався з сесійного засідання у Харківській міській раді.
Відкрила захід та привітала учасників заступник харківського міського голови Тетяна Чечетова-Терашвілі. Вона, зокрема, сказала, що Харків має досвід створення та центрів надання соціальних послуг і радий поділитися ним з іншими містами.
Тетяна Чечетова-Терашвілі нагадала, що центри надання послуг «Прозорий офіс» у Київському та Шевченківському районах Харкова були відкриті на базі районних адміністрацій в квітні цього року. Завдяки зусиллям і підтримці міського голови Геннадія Кернеса ця робота була виконана в стислі терміни - всього за 11 місяців місто повністю переобладнало районні адміністрації в сучасні «Прозорі офіси». Сьогодні в центрах надається понад 200 адміністративних послуг, а також 66 послуг соціального характеру і 17 пенсійного. Робота офісів повністю автоматизована, завдяки чому час отримання послуг відвідувачами займає не більше 15 хвилин. Також приміщення центрів обладнані відповідно до потреб відвідувачів з інвалідністю, зокрема, системами відео- та звукового оповіщення. 
«Завдання, яке поставив перед нами міський голова, - трансформувати і модифікувати районні адміністрації з так званих контролюючих органів у структури, орієнтовані на надання послуг населенню. Ми хотіли змінити ставлення населення до нас як органу влади. Міська влада - це орган, який надає сервіс, послуги. Це основна наша функція, а не контроль і нагляд», - зазначила віце-мер.
Вона також розповіла гостям про відкриття в Харкові Регіонального центру послуг, який на сьогоднішній день надає близько 400 адміністративних і соціальних послуг, серед яких також - послуги фіскального органу, міграційної служби, РАГСу тощо. Послуги надаються не тільки харків'янам і жителям області, а й представникам інших міст України.
Як зазначила Тетяна Чечетова-Терашвілі, до кінця 2018 року в Харкові планується відкриття ще двох «Прозорих офісів». Уже є відповідне розпорядження Кабінету Міністрів, і місту виділено цільову субвенцію на обладнання одного з центрів.
 
АМУ на засіданні представляють менеджер з комунікацій Олександра Змієвець та аналітик з питань соціальних послуг Назар Миколюк.
Сьогодні спеціалісти Харківської міської ради презентують учасникам візиту хід впровадження пілотного проекту Кабінету Міністрів  України щодо створення у Харкові центрів надання послуг у форматі «Прозорий офіс» та розкажуть, які послуги надаються у цих центрах.
Сьогодні після засідання представники міст матимуть змогу безпосередньо ознайомитися з роботою «Прозорих офісів»  у Шевченківському та Київському районах Харкова.
Завтра у програмі  візиту відвідання та вивчення роботи КП «Харківське міське бюро технічної інвентаризації» та Регіонального центру послуг. Також учасники візиту ознайомляться з концепцією розвитку культурного середовища та інфраструктури центральної частини Харкова.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)