21 / Березень, 2017

Верховна Рада України схвалила законопроект щодо особливостей добровільного об’єднання територіальних громад, розташованих на територіях суміжних районів (№5520), який дозволить провести перші вибори у низці вже об’єднаних громад.

Законопроект встановлює послідовність дій в процесі створення об’єднаних громад, до складу яких увійшли місцеві ради різних районів, або у випадку об’єднання громад навколо міст обласного значення. Очікується, що з його прийняттям Центральна виборча комісія отримає беззаперечні підстави для призначення перших місцевих виборів у більш як 30 об’єднаних громадах, які чекають на це.

Крім того, законопроект дозволить закінчити процес об’єднання ще десяткам громад, створених на межі районів, які через позицію ЦВК не поспішали приймати остаточне рішення.

За словами регіонального консультанта з юридичних питань (проект «ПУЛЬС», який впроваджує Асоціація міст України за підтримки USAID) Марії Баран, мета прийняття Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей добровільного об'єднання територіальних громад, розташованих на територіях суміжних районів» – передбачити можливості утворення об’єднаних територіальних громад, суб`єктом утворення яких є територіальні громади міст обласного значення без зміни меж відповідних районів, а також визначення чіткої послідовності дій в процесі призначення перших місцевих виборів у територіальних громадах, утворених в результаті об`єднання територіальних громад різних районів, та зміни меж таких районів.

Загалом це потрібний крок для добровільно об’єднаних територіальних громад, утворених на межі суміжних районів та міст обласного значення, які вже більше року чекають на призначення виборів, - наголосила експерт.

Змістом закону передбачено внесення низки змін до Земельного кодексу України, законів України «Про добровільне об`єднання територіальних громад», «Про місцеві державні адміністрації», що передбачають регулювання питань порядку зміни меж районів та міст; особливостей добровільного об’єднання територіальних громад, розташованих на територіях суміжних районів та територіальних громад до складу яких входять територіальні громади міст обласного значення; порядку призначення перших місцевих виборів в об’єднаних територіальних громадах до складу яких увійшли територіальні громади, розташовані на територіях суміжних районів; особливостей проведення чергових виборів до районних рад, у разі, якщо до призначення таких чергових виборів Верховна Рада України не прийняла рішення про зміну меж відповідних районів, території яких мають зазнати змін внаслідок утворення об’єднаної територіальної громади.

Все ж Марія Баран підкреслила, що очевидними є окремі дискусійні положення закону. Для прикладу,запропоновано зміни до ст. 174 «Органи, які приймають рішення про встановлення та зміну меж адміністративно-територіальних одиниць» Земельного кодексу України: Рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України, що суперечить пункту 26 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень районних і обласних рад належить, зокрема, «прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і в порядку, визначених законом».

Також експерт зазначила, що якби парламент прийняв цей закон вчасно, то на Прикарпатті могло б нині функціонувати значно більше об’єднаних громад.

Джерело

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)