29 / Грудень, 2016

Асоціація міст України розглянула проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання адресної соціальної допомоги за пільговий проїзд малозабезпеченим верствам населення (реєстр. № 5404 від 16.11.2016), який знаходиться на розгляді Комітету Верховної Ради України у справах ветеранів, учасників бойових дій, учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю.

Законопроектом передбачено надання щомісячної адресної компенсації деяким категоріям громадян замість пільгового перевезення.

Водночас зазначаємо, що у проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на компенсацію пільгового перевезення на сьогодні не передбачається. Тобто, частина органів місцевого самоврядування, фактично, не зможуть виділити необхідні кошти на організацію пільгового перевезення громадян. Тому прийняття проекту акта вирішить вищезазначені проблеми.

Разом з тим зазначаємо про необхідність внесення наступних змін.

 

1. Щодо пільгового перевезення ветеранів війни

Відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» право на пільговий проїзд мають учасники бойових дій та інваліди війни.

Законопроектом вносяться зміни щодо надання грошової компенсації за пільговий проїзд лише до пункту 7 частини першої статті 12 (пільговий проїзд учасників бойових дій). Необхідно також внести аналогічні зміни до пункту 7 частини першої статті 13 (пільговий проїзд інвалідів війни).

 

2. Щодо пільгового перевезення осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи

Відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» право на пільговий проїзд мають громадяни 1 та 2 категорії, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти яким встановлено інвалідність, пов'язану з Чорнобильською катастрофою.

Законопроектом вносяться зміни щодо надання грошової компенсації за пільговий проїзд лише до пункту 15 частини першої статті 20 (пільговий проїзд громадян, віднесених до категорії 1). Необхідно також внести аналогічні зміни до:

пункту 4 частини першій статті 21 (пільговий проїзд громадян, віднесених до категорії 2);

пункту 1 частини третьої статті 30 (пільговий проїзд дітей, яким встановлено інвалідність, пов'язану з Чорнобильською катастрофою).

 

3. Зауважуємо також, що необхідно внести зміни щодо надання грошової компенсації за пільговий проїзд до пункту 11 розділу III «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» (відомості ВРУ, Закон від 28.12.2014 № 76-VIII), оскільки пільгове перевезення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, що виховуються, або навчаються у навчально-виховних та навчальних закладах, у міському та приміському транспорті регулюється лише цим законодавчим актом та постановою Кабміну.

 

Враховуючи вищезазначене, Асоціація просить Комітет підтримати прийняття зазначеного проекту акта з урахуванням вищенаведених зауважень.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)