26 / Квітень, 2017
Мінрегіон та Міністерство освіти і науки розпочали розробку й упровадження спільного проекту створення нового освітнього простору в 200 школах України.
Для впровадження проекту передбачено декілька джерел фінансування: кошти ДФРР (передбачено 3,5 млрд грн), субвенція на формування інфраструктури ОТГ (1,5 млрд грн), субвенція з держбюджету на соціально-економічний розвиток окремих територій (4 млрд грн), освітня субвенція, місцеві бюджети, кошти міжнародної технічної допомоги.
«Найбільш перспективним та вигідним для області є формування освітнього простору в ОТГ. Це дозволить на початковому етапі максимально оптимізувати інфраструктуру навколо та ефективно інвестувати кошти. За однакових умов при виборі школи для участі в проекті перевага надається ЗНЗ, який знаходиться в ОТГ. Адже наша мета – будувати освітній простір саме в опорних школах в ОТГ», – зазначив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко під час селектору з головами ОДА. За його словами, головними завдання Мінрегіону в цих проектах є: будівельні роботи (реконструкція, капітальний ремонт із запровадженням енергоефективних заходів), встановлення обладнання та програмного забезпечення, проведення швидкісного інтернету, Wi-Fi, створення умов для інклюзивного навчання, ремонт під’їзних доріг до навчальних закладів, створення безбар’єрного простору в таких проектах.
 
У 50 із 200 шкіл, в яких буде створено новий освітній простір цього року, МОН також пілотуватиме нові освітні програми та матеріали для першого класу Нової української школи. «Ми не зможемо реалізувати цей амбітний план без допомоги та підтримки обласних адміністрацій і голів громад», – підкреслила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.  
«Цей проект засвідчує відповідальність української влади за впровадження реформи системи освіти. Асоціація міст України не раз наполягала на необхідності не тільки змінювати зміст освіти, а й здійснювати на державному рівні заходи з модернізації навчального середовища, оскільки не всі місцеві бюджети мають можливості забезпечити все те, що необхідне для Нової української школи», – зазначила аналітик АМУ Людмила Мозгова. За її словами, на сьогодні актуальною залишається проблема підключення до швидкісного Інтернету у сільському регіоні. Це особливо важливе питання, бо вчитель має формувати компетентності школярів, бути фасилітатором, а не єдиними джерелом інформації. На переконання аналітика АМУ, в освітньому окрузі має бути запровадження нова модель адміністрування – формат веб-нарад, що сприятиме економії часу та коштів на доїзд із філій до опорного навчального закладу. «Лише спільними зусиллями державної та місцевої влади можна змінити не тільки зовнішній вигляд та внутрішнє наповнення навчальних закладів, а й сформувати уявлення про сучасну школу європейського зразка та показати приклад освітньої системи, що надає якісні освітні послуги. Сподіваємось, що 200 шкіл лише стануть початком урядової програми з модернізації навчальних закладів України, а органи місцевого самоврядування зможуть реалізувати важливі для громад проекти з розвитку освітнього простору», – наголосила Людмила Мозгова.
Довідково: сьогодні в областях уже функціонує 178 опорних закладів та 511 їхніх філій,  39 з них – в ОТГ.
 
Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)